Åtta år efter att han tycktes ha förintat mördardockan, blir Andy Barclay 16 år och sätts i en militärskola. Under tiden bestämmer sig den girige chefen på leksaksföretaget Play Pals för att återuppliva de populära Good Guys-dockorna, helt säker på att all den dåliga publicitet runt dem nu skall vara glömd. När den första dockan tillverkas återvänder Chuckys ande för att förnya sin jakt och söka hämnd på Andy.

Child's Play 3 är en lika läskig historia som ett avsnitt ur Scooby Doo. Eller, nu var jag väl lite väl orättvis. Scooby Doo fick ju en att åtminstone känna lite spänning, det får inte dockan Chucky…

…Problemet blir ett faktum redan i inledningen av filmen. Då förstår man att Chucky inte kommer att gå bärsärkagång på elaka vuxna, utan istället försöker han ta livet på ynglingar som leker med gosedjur och inte kommit in i puberteten. Regissören har tänkt helt fel. Tror han att en skräckfilmstittare (som enligt baksidan på fodralet måste vara fyllda 15 år) ska bli rädd då en ful liten fräknig docka jagar en liten pojke som lyckas undkomma honom genom att t.ex. fly med hjälp av diverse leksakskaruseller? Svaret är: _ _ _!

Vad beträffar skådespelarna så finns det bara en sak att säga: Dåliga. B-aktiga småbarn står framför kameran och ser allmänt ointresserade ut, dock inte konstigt med tanke på det urdåliga manuset. Enda hyfsade skådespelarframträdandet görs av den man som spelar en småtokig frisör. Olyckligtvis och typiskt för hela produktionen så är han en av de första som får sätta livet till.

Slutomdömet blir (naturligtvis) negativt. Ingen spänning här inte. Denna tama film bjuder istället på skratt och gråt, trots att den inte går under vare sig kategorin Komedi eller Drama. Fick lyckligtvis en uppföljare som åtminstone är hyfsad (Bride Of Chucky).

Child´s Play 3
Regi: Jack Bender
1991