Jerry (Cuba Gooding Jr) och Nick (Horatio Sanz) är två helt vanliga grabbar som hamnar på ett kryssningsfartyg med bara bögar på. De tror att de är på en båt där de kan raggar brudar i 7 dar. När de beställde biljetterna var det en som satte dem på det här fartyget för att jävlas med dem. Efter att ha varit där ett tag inser de att det bara finns bögar där och att något hemskt har hänt. De försöker att smälta in, vilket inte går så bra. Redan första kvällen är det en man vid namn Lloyd Faversham (Roger Moore) som stöter på dem. De båda killarna delar på sig och försöker att finna ro i spriten och den andre i att spela kort. Jerry blir full och snubblar, slår i huvudet och ramlar i poolen. När han kvicknar till efter mun mot mun metoden av Gabriella (Roselyn Sanchez) som tycks vara den enda kvinnan ombord. Jerry njuter i fulla drag och spendera mer och mer tid med Gabriella, som i sin tur tror att han är bög. Nick är besviken på resan och vill därifrån, han ser sin räddning i en helikopter som flyger ovanför. Han använder sig av en nödraketspistol och råkar skjuta ner helikoptern. Vad han inte då vet är att personerna ombord där är ett lag modeller från Sverige, de kommer ombord och Nick tror att han är i himmelriket. Han blir betuttad i Inga (Victoria Silvstedt), fast det är inte lätt att träffa henne för Ingas tränare Sonya (Lin Shaye) är där hela tiden.

2004-04-02

Detta är nog så långt ifrån ett mästerverk man kan komma, finns en del roliga dialoger dock. Denna film kan man se när man inte har något annat att göra. Här tänker jag på konceptet av svensk blondin och hennes stränge tränare. Filmen har tyvärr inget nytt att komma med utan den lägger sig i ett fack som så många andra. Fast som jag sa innan kan man ta till filmen när man har tråkigt och inte ha något annat som man kan hitta på.

Det hela börjar ju rätt lamt med att Jerry ska fria till sin flickvän uppe i en luftballong och så är han höjdrädd till råga på allt, vilket slutar med att han spyr på henne precis innan han ska till att säga de fina orden. Hon säger nej för hon har hittat en annan. Lämnar inte mycket åt fantasin alls, redan här är det som det brukar vara i komedier av denna kalibern

Denna filmen tror jag hade kunnat göras bättre med ett genomtänkt manus och bättre skådisar, fast Victoria Silvstedt som spelar den dumma svenska blondinen passar utmärkt. För det stämmer ju in på precis hur hon är enligt mig.

Så innan ni hyr eller köper denna filmen så ska ni tänka efter tycker jag, fast om ni är Roger Moore fans ska ni absolut se den för han gör en både kul och sevärd roll som bögen Lloyd Faversham.

Boat Trip
Regi: Mort Nathan